Microsoft


Sony by Francis Tilborghs

Hoe meer cursussen klantgerichtheid er op bedrijven worden gevolgd, hoe minder tijd men blijkbaar heeft voor die klant zelf. Bij mastodonten als Microsoft of Telenet moet je met een vergrootglas naar een telefoonnummer zoeken op de website. Stel je voor dat de klant je belt ! Tegenwoordig is de online helpdesk erg in trek. Je kan je klacht kwijt in een mail om daarna te wachten tot iemand de goedheid heeft hem te beantwoorden. Een maand geleden vroeg ik een oplossing voor een Outlookprobleem via zo’n geautomatiseerd meldingssysteem op de site van Microsoft. Ik kreeg een beleefd bedankingsmailtje terug met daarop de melding dat mijn klacht binnen 1 werkdag zou behandeld worden. Het duurde 2 weken vooraleer iemand van de helpdesk de tijd en de goesting vond om mijn probleem te behandelen. Alhoewel… men meldde mij dat ze het allemaal niet zo goed begrepen en meer informatie wilden. ‘Bel me dan toch’ dacht ik hardop. Bellen wordt tegenwoordig gelijkgesteld met ongewenste intimiteiten binnen die bedrijven denk ik. Ik gaf de bijkomende informatie en wachtte opnieuw. Tot ik het wachten beu was en een nieuwe klacht indiende over de trage behandeling van mijn eerste melding. Alhoewel ik mijn mail verstuurde naar het speciale helpdesknummer, ontving ik een ‘out of office reply’ van een medewerker die zei op vakantie te zijn tot 5 oktober. Moest ik nu lachen of huilen ? Drie dagen later ontving ik opnieuw een mail van Microsoft met de vraag of ik tevreden was met de geleverde service ! En onderaan stond in één zinnetje de oplossing van mijn probleem : koop gewoon een nieuw Office-pakket. Daar zit Outlook in. Dat ik daar zelf niet opgekomen ben. Het is toch hemeltergend hoe arrogant sommige bedrijven zijn. En dan denken ze nog dat ze goed bezig zijn ook. Nog wat meer cursussen klantgerichtheid volgen denk ik dan. Dan komt het wel in orde. Binnen een paar dagen vertel ik je op dit blog hoe het wel kan.

Een gedachte over “Microsoft

  1. Dergelijke service heb je nu eenmaal met grote multinationals die als enige doel hebben veel geld te verdienen. Ik gebruik enkel nog Windows XP van Microsoft, voorts gebruik ik OpenOffice en voor e-mail Thunderbird, beiden zjn gratis.

Plaats een reactie